Partner serwisu
Drogi i autostrady

Jak wygląda realizacja S17 z Warszawy do Ukrainy?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
21-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
21-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
GDDKiA

Podziel się ze znajomymi:

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła stan realizacji prac na drodze ekspresowej S17 z Warszawy do granicy Polski z Ukrainą. Wiele odcinków już jest dostępnych dla kierowców, ale sporo również czeka na swoją realizację.

Droga S17 jest istotna nie tylko dla polskiego ruchu, ale również międzynarodowego. Aktualnie pozwala przemieszczać się z Warszawy do Lublina, a wkrótce umożliwi również ruch do Zamościa, tym samym ułatwiając dojazd do Ukrainy i samego Lwowa.

Prawie 200 km dostępnych

Na ten moment, kierowcy mogą korzystać ze 190 kilometrów S17, ale docelowo cała ma mieć 320 km (wspólnie z łącznym przebiegiem z S12) i zaczynać się na węźle Drewnica na skrzyżowaniu z S8 na obwodnicy Warszawy, a kończyć na granicy polsko-ukraińskiej w Hrebennem.

Aktualnie do ruchu udostępniona jest trasa od węzła Warszawa Wschód na obwodnicy stolicy do węzła Piaski Wschód i niespełna 10-kilometrowej obwodnicy Tomaszowa Lubelskiego.

Wspomniany łączny przebieg z S12 występuje pomiędzy węzłami Kurów Zachód i Piaski Wschód.



Powstają kolejne odcinki

Obecna sytuacja oznacza, iż do pełnego ukończenia S17 brakuje około 130 km. Część z nich, która w ostatnich latach mierzyła się z głośnym sporem, stanowi ok. 16-kilometrowy fragment Wschodniej Obwodnicy Warszawy. W marcu GDDKiA wycofała wnioski o uzyskanie decyzji środowiskowej dla odcinków Drewnica – Ząbki i Ząbki – Warszawa Wschód.

Generalna Dyrekcja prowadzi aktualnie przygotowania dokumentów do ogłoszenia nowego przetargu na wykonanie Stadium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego. Zamawiający będzie chciał przeanalizować nowe możliwe warianty przebiegu trasy z naciskiem na budowę tunelu.

Również w tym roku GDDKiA chce rozpocząć budowę trzech kolejnych odcinków S17 na południe od Zamościa w kierunku granicy o długości ok. 47 km. Będzie to możliwe po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Dodatkowo w tym roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje złożyć kolejne wnioski o wydanie ZRID dla trzech fragmentów S17 pomiędzy Piaskami i Zamościem o łącznej długości 39 km, a także ogłosić przetargi na dwa brakujące odcinki Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód, które łącznie będą miały ponad 20 km.

Opracowywana jest również obecnie dokumentacja projektowa dla około 2-kilometrowego odcinka S17 w okolicy Hrebennego, co stanowić będzie w przyszłości dojazd do planowanego terminala na granicy z Ukrainą.

W związku z powyższym, poziom przygotowania i realizacji poszczególnych odcinków S17 wygląda następująco:

  • Piaski Wschód - Łopiennik, przygotowanie dokumentacji do wniosku o decyzję ZRID (długość: 10 km, wykonawca: Aldesa Polska, wartość umowy: 810 mln zł) ;
  • Łopiennik - Krasnystaw Północ, przygotowanie dokumentacji projektowej (9 km);
  • Krasnystaw Północ - Izbica, przygotowanie dokumentacji do wniosku o decyzję ZRID (19 km, Budimex, 961,5 mln zł);
  • Izbica - Zamość Sitaniec, przygotowanie dokumentacji do wniosku o decyzję ZRID (10 km, GAP Insaat, Fabe Polska, Sine Midas Stroy (konsorcjum), 504 mln zł);
  • Zamość Sitaniec - Zamość Wschód, przygotowanie dokumentacji projektowej (11 km);
  • Zamość Wschód - Zamość Południe, złożony wniosek o decyzję ZRID (12 km, Budimex, 440,6 mln zł);
  • Zamość Południe - Tomaszów Lubelski Północ, złożony wniosek o decyzję ZRID (18 km, Kolin, 822,4 mln zł);
  • Tomaszów Lubelski Południe - Hrebenne, złożony wniosek o decyzję ZRID (17 km, Budimex, 598 mln zł);
  • Hrebenne - Terminal Hrebenne (Rawa Ruska), przygotowanie dokumentacji projektowej (2 km).

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Drogi i autostrady

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Startuje modernizacja pogranicza Polski ze Słowacją

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Można budować S17 do granicy

Drogi i autostrady

Można budować S17 do granicy

Damian Kelman 29 maja 2025

Rozbudowa S17 wesprze Krasnystaw. Najpierw jednak szereg wyzwań

Drogi i autostrady

Jest wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla WOW Ząbki – Zakręt

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Drogi i autostrady

Droga Wrocław – Lubin coraz bliżej STEŚ

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Drogi i autostrady

Wkrótce umowa na projekt i rozbudowę DK25

Damian Kelman 04 czerwca 2025

Startuje modernizacja pogranicza Polski ze Słowacją

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Można budować S17 do granicy

Drogi i autostrady

Można budować S17 do granicy

Damian Kelman 29 maja 2025

Rozbudowa S17 wesprze Krasnystaw. Najpierw jednak szereg wyzwań

Drogi i autostrady

Jest wyrok w sprawie decyzji środowiskowej dla WOW Ząbki – Zakręt

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
OFERTY PRACY
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5